Thursday, July 19, 2007
Az "intézmény" indiai eredetü. A vallási előirások egyértelmüek. A szent tehenek sorsa mégse' rózsás. Nem minden hindu övezi őket illő tisztelettel. Olykor lopva beléjük rugnak, vagy megdobálják őket. A kedvenc módszer a farok megtekerése. A sanda szándék e müveletnél a legkevésbé feltünő, a tehénnek pedig a legjobban fáj. Valami ilyesmit csinált Kende Péter, amikor megírta lesújtó véleményét a biróságokról, a bírókról. A könyvről egy recenziót akarok írni. Ez a blog-bejegyzés amolyan előszóféle akar lenni. Mint jogász, ügyvéd gyakran megfordulok a bíróságokon - 1954-óta - illetékesnek vélem tehát magam arra, hogy a témához hozzászóljak.
Kende Péternek szemmelláthatóan az a baja a bíróságokkal, a bírákkal, hogy nem úgy dolgoznak, mint egy zsidó tulajdonban lévő úriszabóság. A könyvnek szinte minden lapján meglibben a talmudi ihletésű gyűlölet. Ez részben előnyére szolgál, mert az ilyenfajta ihletés komoly teljesitményekre sarkall. Ez jellemző a könyvre is. A nagy szorgalommal összegyüjtött, ügyesen illesztgetett adatmozaikok a könyvet értékes forrásmunkává avatják akkor is, ha az író végkövetkeztetéseivel nem értünk egyet.
Tulajdonképp nem kellene, nem is akartam előre kukorékolni, ha nem következik be a sao paolói szörnyű légibaleset. Bármilyen furcsának tűnik is, ez a kázus szervesen kapcsolódik a könyv azon alapvető téziséhez, hogy a bíróság voltaképp egy felelőtlen (!) hatalmi ágazat.
Ezen intézményes felelőtlenség lényegét a könyv nem ragadja meg. Ezért most úgy vagyok mint Móricka, aki közbevág a feladat felvázolása közben: "tanító bácsi én már tudom"...
2007. 07. 18-án (röviden) a következő történt.
"A TAM brazil légitársaság belföldi járaton közlekedő A320-as típusú utasszállító gépe esős időben próbált meg leszállni a Sao Paolo melletti Congonhas repülőtéren. A gép kifutott a leszállópálya nedves betonjáról, átszaladt egy, az esti csúcsforgalom idején zsúfolt autóúton, majd egy közeli épületnek - egyes jelentések szerint benzinkútnak, más híradások szerint raktárépületnek - ütközött. A becsapódás nyomán hatalmas tűz ütött ki. ... A szerencsétlen ségben akár 200 ember is az életét veszthette."
A tragédia szörnyű! Előzményei viszont szerfölött érdekesek.
"Egy brazil szövetségi bíróság biztonsági megfontolásokra hivatkozva februárban egy időre megtiltotta, hogy nagy repülőgépek használják a Congonhas repülőteret, a fellebbviteli bíróság azonban három géptípus esetében feloldotta a tilalmat."
Nyilván tetszünk kapiskálni, hogy mi ebben a ferdeség?!
Hát az, hogy a kapitalizmus egy minden szarban kanál szervezetet csinált a bíróságokból.
Hogy miért? A válasz pofonegyszerű!
A piszkos profitot mindenből ki kell sajtolni, minden áron!
A repülésnek szigorú műszaki, emberi feltételei vannak - szerteágazó szabályokba foglaltan.
Namármost, ha a repülőtér elavult betonja veszélyessé válik és az illetékesek nem intézkednek annak megszüntetése iránt, azaz nem vonják be a repülőtér használati engedélyét véglegesen, vagy a leszállópálya átépítéséig, akkor az üzemeltetésért felelős személyek büntetőjogilag, a repülőteret üzemeltető társaság pedig anyagilag felelős.
De ha a repülést egy totál felelőtlen testület engedélyezi - merőben más a helyzet! A bírák ugyanis nem vonhatók felelősségre itéleteikért!
Én itt és most csupán azt bátorkodom kérdezni ki a lófasz teszi lehetővé a repüléshez nem értő bíráknak, hogy az ilyen szarba is beleüssék az orrukat? Hogy szakértőket vesznek igénybe? Még rosszabb! A szakértői testületek a bíróságoknál is "részrehajlóbbak"...
Hogy mi a rezümé? Hát csak az, hogy a [rohadt] kapitalizmusban a bíróság is szem a láncban! A töke érdekeit "képviseli" a társadalommal szemben.
A bírák ezért alkothatnak kiváltságos kasztot a tőkés államokban. Ezért vélik önnön magukat tévedhetetlennek, ezért váltak - tisztelet a nem kevés kivételnek - részvétlenné minden iránt, ami gyarló és emberi.
Visszatérve Kende Péterre. Ki fogom "preparáln" a könyvből azokat az elemeket - eseteket, amelyek a vázolt tézist támasztanák alá, ha Kende Pétert a legcsekélyebb mértékben is érdekelnék a bíróságok által okozott "magyar sérelmek".
Javára legyen írva: a "szent tehén" folyamatosan bőg, amióta megcsavarta a farkát...
Sz. Gy.
Az "intézmény" indiai eredetü. A vallási előirások egyértelmüek. A szent tehenek sorsa mégse' rózsás. Nem minden hindu övezi őket illő tisztelettel. Olykor lopva beléjük rugnak, vagy megdobálják őket. A kedvenc módszer a farok megtekerése. A sanda szándék e müveletnél a legkevésbé feltünő, a tehénnek pedig a legjobban fáj. Valami ilyesmit csinált Kende Péter, amikor megírta lesújtó véleményét a biróságokról, a bírókról. A könyvről egy recenziót akarok írni. Ez a blog-bejegyzés amolyan előszóféle akar lenni. Mint jogász, ügyvéd gyakran megfordulok a bíróságokon - 1954-óta - illetékesnek vélem tehát magam arra, hogy a témához hozzászóljak.
Kende Péternek szemmelláthatóan az a baja a bíróságokkal, a bírákkal, hogy nem úgy dolgoznak, mint egy zsidó tulajdonban lévő úriszabóság. A könyvnek szinte minden lapján meglibben a talmudi ihletésű gyűlölet. Ez részben előnyére szolgál, mert az ilyenfajta ihletés komoly teljesitményekre sarkall. Ez jellemző a könyvre is. A nagy szorgalommal összegyüjtött, ügyesen illesztgetett adatmozaikok a könyvet értékes forrásmunkává avatják akkor is, ha az író végkövetkeztetéseivel nem értünk egyet.
Tulajdonképp nem kellene, nem is akartam előre kukorékolni, ha nem következik be a sao paolói szörnyű légibaleset. Bármilyen furcsának tűnik is, ez a kázus szervesen kapcsolódik a könyv azon alapvető téziséhez, hogy a bíróság voltaképp egy felelőtlen (!) hatalmi ágazat.
Ezen intézményes felelőtlenség lényegét a könyv nem ragadja meg. Ezért most úgy vagyok mint Móricka, aki közbevág a feladat felvázolása közben: "tanító bácsi én már tudom"...
2007. 07. 18-án (röviden) a következő történt.
"A TAM brazil légitársaság belföldi járaton közlekedő A320-as típusú utasszállító gépe esős időben próbált meg leszállni a Sao Paolo melletti Congonhas repülőtéren. A gép kifutott a leszállópálya nedves betonjáról, átszaladt egy, az esti csúcsforgalom idején zsúfolt autóúton, majd egy közeli épületnek - egyes jelentések szerint benzinkútnak, más híradások szerint raktárépületnek - ütközött. A becsapódás nyomán hatalmas tűz ütött ki. ... A szerencsétlen ségben akár 200 ember is az életét veszthette."
A tragédia szörnyű! Előzményei viszont szerfölött érdekesek.
"Egy brazil szövetségi bíróság biztonsági megfontolásokra hivatkozva februárban egy időre megtiltotta, hogy nagy repülőgépek használják a Congonhas repülőteret, a fellebbviteli bíróság azonban három géptípus esetében feloldotta a tilalmat."
Nyilván tetszünk kapiskálni, hogy mi ebben a ferdeség?!
Hát az, hogy a kapitalizmus egy minden szarban kanál szervezetet csinált a bíróságokból.
Hogy miért? A válasz pofonegyszerű!
A piszkos profitot mindenből ki kell sajtolni, minden áron!
A repülésnek szigorú műszaki, emberi feltételei vannak - szerteágazó szabályokba foglaltan.
Namármost, ha a repülőtér elavult betonja veszélyessé válik és az illetékesek nem intézkednek annak megszüntetése iránt, azaz nem vonják be a repülőtér használati engedélyét véglegesen, vagy a leszállópálya átépítéséig, akkor az üzemeltetésért felelős személyek büntetőjogilag, a repülőteret üzemeltető társaság pedig anyagilag felelős.
De ha a repülést egy totál felelőtlen testület engedélyezi - merőben más a helyzet! A bírák ugyanis nem vonhatók felelősségre itéleteikért!
Én itt és most csupán azt bátorkodom kérdezni ki a lófasz teszi lehetővé a repüléshez nem értő bíráknak, hogy az ilyen szarba is beleüssék az orrukat? Hogy szakértőket vesznek igénybe? Még rosszabb! A szakértői testületek a bíróságoknál is "részrehajlóbbak"...
Hogy mi a rezümé? Hát csak az, hogy a [rohadt] kapitalizmusban a bíróság is szem a láncban! A töke érdekeit "képviseli" a társadalommal szemben.
A bírák ezért alkothatnak kiváltságos kasztot a tőkés államokban. Ezért vélik önnön magukat tévedhetetlennek, ezért váltak - tisztelet a nem kevés kivételnek - részvétlenné minden iránt, ami gyarló és emberi.
Visszatérve Kende Péterre. Ki fogom "preparáln" a könyvből azokat az elemeket - eseteket, amelyek a vázolt tézist támasztanák alá, ha Kende Pétert a legcsekélyebb mértékben is érdekelnék a bíróságok által okozott "magyar sérelmek".
Javára legyen írva: a "szent tehén" folyamatosan bőg, amióta megcsavarta a farkát...
Sz. Gy.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése