Keresés ebben a blogban

2009. március 16., hétfő

A cumisüveg üzenete: gettóban vagytok ismét!

Budapest, kettőezerkilenc március ídusa. A rendőrkordon rácsának zsilipkapuján fennakad egy gyanús, ill. veszélyes tárgy és néhány gyanús személy: egy cumisüveg, egy ikerpár és egy fiatal házaspár. Csupa olyan, ami mostanság Magyar- országon nem kivánatos, tehát kiküszöbölés alatt áll.

Hogy is van ez? Tisztázzuk a fogalmakat. Budapest? E név alatt immáron Judapestet kell érteni. Ami nem történhetett volna meg Budapesten, megtörténhetik Judapesten. Rendőr? A szó jelentését egy tréfás találós kérdés útján fejthetjük meg. A rendőr általában: a rend éber őre, Izraelben: a rend héber őre, nálunk: a héber rend éber őre. Tényleg? Hát' úgy néz ki... Kordon? Sokféle van. Nálunk rácsokból, rendőrökből, vízágyukból, zsuppko csikból és lovakból áll. Zsilipkapu? A müködési elve ennek is egyszerü. Itt "disz tingvál" a rendőr, azaz eldönti, ki mehet - mi mehet, vagy nem mehet. Itt már problémák adódhatnak. A bunkóságot néha úgy fejezzük ki, hogy az illető nem tud diszting válni. Csak a rosszmájúak viccelnek a melléknév fokozásával [alap - közép - felső - túlzófok] úgy, hogy hülye > postás > vasutas > rendőr. De mégis! Az teljesen világos, hogy a tojás, a szabolcsi alma és a paradicsom nem mehetnek, mert veszélyesek. Nyilván nem mehetne a krumpli sem. De mi a helyzet pl. a koktél-cseresznyével? Határeset... A cumisüveg nem! Az veszélyes tárgy > rendőri szemmel. Ez tényleg a hülyeség túlzófoka. Ám a viszketős kérdések csak ezután következnek. [Istenkém (! ), de szórakozott tudok lenni, csak most jutott eszembe a narancs! Mi lenne, ha a legveszettebb bajkeverők ezzel támadnának. Végig sem merem gondolni a következményeket...]

Miért kell Judapesten egyáltalán kordonokat állítani? Jó kérdés. A rácsnak a magyar nyelvben rossz a csengése. Eszünkbe juttatja a '48-as szabadságharc azon résztvevőit, akiket nem akasztottak fel, "csak" Kufstein várába csuktak...

Mindazonáltal a rácsok néha szükségesek. Pl. a cirkusz porondját alakítják néha velük ideiglenes arénává, hogy a vadállatok ne falják fel a nagyérdemü közönsé get, hogy zavartalanul élvezhesse a produkciót. Tiszta sor!

Az Ország Háza előtti tér nem cirkuszi porond, mert nem kerek és nincs fürész porral borítva... Ám produkciók ott is zajlanak, ezért ezek idejére "műveleti területté" nyilvánítják és hermetizálják. [A zsilipnek ilyen rendeltetése is van. Igaz, hogy inkább az űrhajókon és a tengerelattjárókon, de ez most nem lényeges.]

A produkciónál tartottunk. A "műveleti területen" nem léptetnek fel idomitott vadállatokat, a rácsok tehát nem a közönséget védik. A rácsok a bohócokat és a csapnivaló "produkciókat" védik, a nagyérdemű közönséggel szemben, amely egyszerüen nem bír magával ha egy olyan pofát lát, mind Demszkij. Eddig minden rendben is lenne, hisz az úgynevezett "nyugati demokráciákban" is védik a népsze rütlen politikusokat - a választóiktól...

De nálunk többről, másról van szó. A Párt bohóca Hofi egy kesernyés dallal köszönt el ettől az árnyékvilágtól, amelynek a refrénje az volt: "ugatni már sza bad!" Egy frászt! Újabban megint nem szabad! Nem bizony, mert ez olyan kordon, hogy belül is kordon, kivűl is kordon. A kordonon kivűl ugyanis álruhás > rendő rök ólálkodnak és kiszurják, leteritik, megzsinegelik, zsuppkocsiba vágják és elhurcolják a közönségből azokat, akiknek nem tetszik a produkció és ordibálnak, esetleg füttyögnek. [A kézzel való mutogatás és az arc-mimika még határesetek...]

Ezzel a "joggyakorlattal" viszont kiléptünk - a "legvidámabb barakk" ajtaján is. Ez már egy fegyenctelep rendje - csendje.

Figyelemreméltó a zéró tolerancia "jogi" indokolása. A szólás szabadsága nem terjedhet odáig, hogy mást a szólás szabadságában korlátozzon, zavarjon. A következmény világos. Ha éljenezzük Demszkijt és tapsolunk neki, az nem zavarja, tehát szabad. Ha lehülyézzük, zavarja, tehát nem szabad. Ergo nálunk ismét "népi demokrácia" van, mert éljenezni - tapsolni ott is szabad volt. Éljen Rákosi!

Ez engem nem is zavarna. Kenyerem javát kilónként háromhatvanért vettem - ettem, nem derogálhatott tehát a tapsikolás sem. [Eleinte kicsit derogált, de meg lehetett szokni...]

De most drágaság van. Miért hozunk szinre, ismételten, ráfizetéses szindarabokat, amelyekre nincs fizető néző? A potyanézőkre pedig egész rendőrcsordákkal kell ügyelni, nehogy ... De mit nehogy? A tojások [stb.] elvileg sérthetik, vagy veszélyez tethetik a 'célpolitikus' életét vagy testi épségét, a pofázás [ugatás] azonban csak a dobhártyáján keresztül sértheti, a [hülye] dumához füződő személyiségi jogait. Épp ehhez kapcsolódnának takarékossági javaslataim.
  • A kordont olyan messze kell tenni a szószéktől, hogy Demszkij ne hallhassa, mit ordítozik a csőcselék [önkormányzati választások idején - kedves választó].
  • Olcsóbb megoldás a füldugó használata. Igaz, ezesetben saját hangját se hallja, de ez nem jelent joghátrányt - egy ilyen hasbeszélőnél

Még lennének ötleteim, de komolyra akarom fordítani a szót.

Mára az "uralkodó elit" és a társadalom [döntő többségének] viszonya odáig fa jult, hogy a prominenseknek be kell zárkózniuk saját gettóikba. Senki se higyje, hogy csak a Kossuth téren és csak ünnepi alkalmanként épülnek nálunk gettók. A gettók az emberi lelkekben épülnek és nem csupán a nemzeti ünnepek idejére. A láthatatlan, mégis áthághatatlan, falakkal azok veszik magukat körül, akik félnek a befogadó társadalomtól, akik gyűlölik azt és ezzel sikerült elérniük, hogy viszont gyűlöljék őket és ezzel magukra vonják az önkirekesztők vádját : "kirekesztők" vagytok!

Ki mit gondolarról, hogy pl. "nagy" íróink közül ki érzi igazán jól magát itthon? Kertész és Konrád miért rontják a levegőt szivesebben Németországban? Hát talán azért, mert szűk nekik a gettó, amit maguk körül vontak.

Ez a vád addig harsog, míg - a zajfüggöny mögött csendben - ki nem rekesztik [írtják] az utolsó "kirekesztőt", mint pl. Izraelben a palesztinokat. Ez a kiszori- tósdi azonban nálunk nemigen fog menni.

Visszatérve Demszkíjre, süket dumáját azért is pénzkidobás finanszirozni, mert olyanoknak ajánl "közmegegyezést", akik mellé rendőrt állít, gumibottal, viperá val, gázsprével és ki tudja még mi a fityfenével.

Nem, urak! Kompromisszumot akkor kellett volna kötnötök, amikor előbb a Rózsadombon, majd utóbb Antall Józseffel, kompromisszum helyett, 'paktumot' kötöttetek! E paktumok átka ül most rajtatok és ül majd utódaitokon.

Sz. Gy.